Monday 30 December 2013

Berenang dalam gudang wang di bank Switzerland


Switzerland adalah negara dengan sistem perbankan yang selamat dan amat privasi bagi para pelanggannya. Para jutawan kaya dari seluruh dunia sudah pasti menyimpan wang dalam bentuk tabungan atau deposit di Bank-bank Switzerland.

Bagaimana bank-bank Switzerland menyimpan dan menjamin wang para pelanggannya yang berasal dari berbagai penjuru dunia? Schweizer Volksbank, salah satu bank di Switzerland yang mula beroperasi pada 1912 amat terkenal sejak awal abad ke-20 berkenan membuka gudang simpanan wang dan safe deposit box mereka yang selamat dan selesa bagi para pelanggannya. Dalam salah satu gudang wang mereka, terdapat 8 juta wang logam.

Para pelanggan kaya bebas melakukan apa saja dalam gudang wang, termasuk berenang dalam lautan wang seperti yang biasa dilakukan oleh Paman Gober

Mereka juga dengan senang hati melayani permintaan pelanggan beliau, apabila pelanggan berniat memiliki gudang wang tersebut walaupun di rumahnya. Mereka akan melayani pemasangan. dijamin gudang wang tersebut sangat selamat dan tahan terhadap serangan bom atau pengganas sekalipun.





           

No comments:

Post a Comment